Zmiana sposobu wyszukiwania przez klientów w branży budowlanej

Jeśli w odpowiedziach AI nie pojawi się Twoja firma, tracisz zapytanie ofertowe, zanim w ogóle dowiesz się o jego istnieniu. To nowa, niewidzialna dla tradycyjnych narzędzi analitycznych ścieżka klienta, na której musisz zaistnieć. Już teraz klienci kzamiast wpisywać w Google "generalny wykonawca hale", konwersują z chatbotami:

01.     "Jaki deweloper w Polsce ma największe doświadczenie w budownictwie ekologicznym?"

02."Poleć mi generalnego wykonawcę z certyfikatami do budowy centrum logistycznego pod Warszawą."

03."Który producent oferuje najlepszy stosunek jakości do ceny dla okien pasywnych?"

Pomożemy Ci zrozumieć i wykorzystać nowe metryki sukcesu.

Jak wykorzystać rewolucję AI
w wyszukiwaniu

Przedstawiamy usługę pozycjonowania i optymalizacji serwisów (GEO) z branży budowlanej

 

Generative Engine Optimization (GEO) to strategia nowej generacji, która przygotowuje Twoją markę na erę sztucznej inteligencji. Naszym celem nie jest pozycjonowanie pojedynczych słów kluczowych, ale uczynienie z Twojej firmy najbardziej wiarygodnego i kompetentnego źródła informacji dla modeli językowych w Twojej niszy.

Sprawimy, że na złożone, branżowe pytania, AI będzie odpowiadać, powołując się na Twoje realizacje, technologie, wiedzę i dane.

geo dla branży budowlanej-1

Strategia GEO w 4 krokach: od danych do dominacji w AI

Nasze kampanie pozycjonowania i optymalizacji w wyszukiwarkach AI-First dla serwisów z branży budowlanej prowadzimy w sposób kompleksowy. Zaczynamy od wspólnych warsztatów, by poznać biznes Klienta, tworzymy strategię nie tylko rozwoju serwisu www, ale całej marki, by w konsekwencji realizować działania ongoing.

Strategia i analiza obecności marki w LLM

Zaczynamy od dogłębnej analizy Twojej obecnej widoczności w LLM. jak Chat GPT czy Perplexity. Identyfikujemy, na jakie pytania dotyczące Twojej specjalizacji AI nie zna jeszcze odpowiedzi lub udziela informacji niepełnych. Sprawdzamy cyfrowy ślad Twojej konkurencji.

Rozwój contentu i PR wokół marki

W ramach strategii tworzymy plan rozwoju widoczności i autorytetu marki, a w kolejnych miesiącach realizujemy precyzyjne działania. Planujemy publikacje, które eksponują Twoje doświadczenie: szczegółowe case studies, opisy technologii, artykuły eksperckie i dane rynkowe. Działamy tak, by wzmianki o Twojej marce pojawiały się w wiarygodnych, branżowych źródłach.

Techniczne AI SEO i optymalizacja serwisu

Wdrażamy zaawansowane dane strukturalne (Schema), aby AI lepiej rozumiało Twoją ofertę. Optymalizujemy profil linków i wzmianki o marce (citations), budując jej wiarygodność w sieci. Dbamy o to, by Twoja strona była technicznie przygotowana na interakcje z crawlerami AI. Optymalizujemy serwis również pod kątem konwersji czy poruszania się użytkowników po treściach.

Analityka i raportowanie

Monitorujemy, jak często Twoja marka pojawia się w odpowiedziach generowanych przez AI.
Otrzymujesz od nas raporty Looker, które pokazują wzrost Twojego autorytetu i wpływ na cele biznesowe.Mierzone metryki to m.in. ruch, konwersje, udział w rynku czy pozycja.

Co optymalizujemy w ramach kampanii GEO dla branży budowlanej?

Wyszukiwarki AI, aby uznać Twój serwis oraz markę za eksperta, potrzebuje twardych dowodów Twoich kompetencji. W ramach usługi GEO skupiamy się na przekształceniu Twoich najważniejszych zasobów w dane zrozumiałe i wiarygodne dla modeli językowych:

01.     Portfolio realizacji i case studies

Opisujemy projekty w taki sposób, by AI rozumiało ich skalę, lokalizację, zastosowane technologie i wyzwania.

02.Specyfikacje techniczne produktów i usług

Tłumaczymy parametry materiałów budowlanych, technologii i usług na język danych, który AI może łatwo przetworzyć i porównać.

03.Certyfikaty, atesty i nagrody branżowe
  
Wzmacniamy sygnały zaufania, eksponując wszystkie formalne potwierdzenia Twojej jakości i zgodności z normami.

04. Profile ekspertów

Budujemy autorytet Twoich inżynierów, architektów i managerów, łącząc ich z publikacjami i realizacjami.

05. Dane lokalizacyjne i obszar działania

Zapewniamy, że AI precyzyjnie wie, gdzie działasz i jakie rynki obsługujesz, co jest kluczowe dla zapytań lokalnych.

Zapytaj o strategię AI- Ready
Marcin Kubik Whites

W jakich krokach realizujemy
usługę GEO?

Warsztat z klientem

Zrozumienie kontekstu biznesowego

Dogłębne badanie specyfiki działalności klienta oraz szerszego kontekstu branżowego, co pozwala na dostosowanie rozwiązań do unikalnych potrzeb i wyzwań.

Porozmawiajmy

Czynniki sukcesu Chata, Perplexity czy Google

Kontekstowe analizy

Badania wyszukiwarki Google w tym AI Overview i AI Mode, które stanowią podstawę do opracowania rekomendacji contentowych, technicznych oraz link building i PR.

Porozmawiajmy

Strategia i analizy White Dog

Gromadzenie danych i informacji

Wykorzystanie zaawansowanych narzędzi do kompleksowych i unikalnych analiz: https://www.agencjawhites.pl/whitedog 

Porozmawiajmy

Spotkanie strategiczne

Zderzenie biznesu z wynikami

Prezentacja kluczowych wniosków z przeprowadzonych analiz oraz opracowanie planu dotyczącego dalszych działań i stałej współpracy.

Porozmawiajmy

Timeline działań

Harmonogram i priorytety

Określenie planu działań uwzględniającego interesariuszy, zaangażowanych specjalistów czy kwartalną ewaluację skuteczności działań.

Porozmawiajmy

Realizacja i ongoing

Stała współpraca

Działania mające na celu realizację celów określonych podczas warsztatów strategicznych i samej strategii.

Porozmawiajmy

Zrozumienie kontekstu biznesowego

Dogłębne badanie specyfiki działalności klienta oraz szerszego kontekstu branżowego, co pozwala na dostosowanie rozwiązań do unikalnych potrzeb i wyzwań.

Porozmawiajmy

Kontekstowe analizy

Badania wyszukiwarki Google w tym AI Overview i AI Mode, które stanowią podstawę do opracowania rekomendacji contentowych, technicznych oraz link building i PR.

Porozmawiajmy

Gromadzenie danych i informacji

Wykorzystanie zaawansowanych narzędzi do kompleksowych i unikalnych analiz: https://www.agencjawhites.pl/whitedog 

Porozmawiajmy

Zderzenie biznesu z wynikami

Prezentacja kluczowych wniosków z przeprowadzonych analiz oraz opracowanie planu dotyczącego dalszych działań i stałej współpracy.

Porozmawiajmy

Harmonogram i priorytety

Określenie planu działań uwzględniającego interesariuszy, zaangażowanych specjalistów czy kwartalną ewaluację skuteczności działań.

Porozmawiajmy

Stała współpraca

Działania mające na celu realizację celów określonych podczas warsztatów strategicznych i samej strategii.

Porozmawiajmy

Czym jest strategia GEO?

Strategia GEO, czyli komlpleksowe rekomendacje do prowadzenia działań z zakresu GEO (Generative Engine Optimization) to kompleksowa analiza rozwoju widoczności serwisu, marki i generowania ruchu oraz konwersji w wyszukiwarkach opartych o AI. Celem strategii AI-ready jest wsparcie serwisów monetyzujących ruch z Search do zmian, które wynikają z rozwoju popularności Open AI, AI Overview, Perplexity czy Binga, atakże wyznaczenie kierunków rozwoju.

Identyfikacja czynników sukcesu

W ramach strategii AI-ready przeprowadzamy dogłębną analizę czynników, które decydują o sukcesie w wyszukiwarkach opartych na AI. Badamy, jakie elementy treści, struktury i autorytetu domeny są najwyżej cenione przez algorytmy AI. Identyfikujemy konkurentów w rozumieniu wyszukiwarki, a także szanse i zagrożenia w rozwoju widoczności. Analiza przeprowadzana jest autorskimi narzędziami opartmi o Machine Learning.

Wskazanie możliwości optymalizacji serwisu

Strategia AI-ready obejmuje szczegółowy audyt Twojego serwisu pod kątem semantyki i aspektów technicznych. Analizujemy powiązanie semantyczne treści, eksperckość i autorytet domeny, ale także szansę na pozyskiwanie ruchu z featured snippet. Na podstawie tej analizy przedstawiamy konkretne rekomendacje z określeniem ram czasowych, zakresów odpowiedzialności oraz niezbędnych zasobów.

Analiza konkurencji

W erze AI, tradycyjne pojęcie konkurencji w SEO ewoluuje. Przeprowadzamy dogłębną analizę, aby zidentyfikować, które serwisy i źródła informacji są uznawane przez AI za autorytatywne w Twojej branży. Badamy, jakie cechy tych serwisów sprawiają, że są one preferowane przez algorytmy AI. Dzięki temu możemy wytypować nie tylko zagrożenia, ale również szanse.

Określenie priorytetowych działań

Na podstawie zebranych danych i analiz, strategia AI-ready dostarcza jasno określony plan działania. Rekomendacje odnoszą się bezpośrednio do domeny, jej aspektów contentowych i technicznych, ale także do działań optymalizacyjnych na w serwisach Social Media jak Linkedin, YouTube czy Reddit, których udział w wyszukiwarkach AI-first jest coraz większy.

[Raport] Od SEO do GEO: Rewolucja, która zmieni zasady gry w marketingu cyfrowym

GEO to redefinicja celów marketingowych w erze AI

GEO to nie tylko rozszerzenie SEO, ale całkowicie nowe podejście do optymalizacji obecności online w erze AI.

Czym różni się GEO od SEO:

Szerszy zakres: Tradycyjne SEO koncentruje się na optymalizacji strony WWW, aby osiągnąć jak najwyższą pozycję w rankingu. GEO natomiast ma na celu uczynienie z całej Twojej marki, tj. jej produktów, danych i opinii,  źródła dla generowanych odpowiedzi w ChatGPT czy Gemini.

Główny obszar działań: W SEO, kluczowym aktywem jest strona internetowa. W GEO, arena działań wykracza daleko poza nią. Celem jest zarządzanie i optymalizacja całej cyfrowej tożsamości marki: od wizytówki w mapach, przez profile ekspertów, po dane produktowe w bazach wiedzy tak, by AI postrzegało ją jako spójny i wiarygodny autorytet.

Rola Social Media: SEO często traktuje Social media jako kanał wspierający, głównie do budowania ruchu. Dla GEO, aktywne i merytoryczne profile na LinkedIn, X czy nawet dyskusje na Reddicie to kluczowe źródła i cytaty dla AI. Modele językowe analizują te platformy, by zrozumieć sentyment wokół marki i jej pozycję w branżowych dyskusjach.

Optymalizowane sygnały: Kluczowymi sygnałami w SEO są techniczne aspekty strony, słowa kluczowe i profil linków zwrotnych. GEO skupia się na sygnałach szerszego zaufania i konsensusu w sieci: spójności danych, częstotliwości wzmianek o marce, sentymencie opinii oraz autorytecie powiązanych z nią ekspertów.

Skontaktuj się z nami
en_geo_seo_graph

Autorskie narzędzia wykorzystywane w kampaniach GEO?

White Dog

White Dog to zaawansowane narzędzie analityczne, które wykorzystuje Machine Learning do identyfikacji ponad 200 kluczowych czynników sukcesu wpływających na pozycje w wynikach wyszukiwania Google, AI Overview czy AI Mode

Umożliwia ono:

Umów konsultację
services1

Badanie bliskości semantycznej

To narzędzie wykorzystuje zaawansowane algorytmy przetwarzania języka naturalnego (NLP) do analizy semantycznej treści. Pozwala ono na:

Umów konsultację
services1

Analiza istotności fraz

Zestaw rekomendacji wynikający z kompleksowych analiz NLP dotyczących fraz występujących w serwisie. Analiza obejmuje:

Umów konsultację
services1

Webinar  Whites

"Brand awareness w ChatGPT"

 

 

Porozmawiajmy

o Twoim projekcie

Projekt bez tytułu (26)

Marcin Kubik

Head of Growth, Partner @ Whites