Od 2020 branża budowlana zmaga się z niepewnościami. Digitalizacja sprzedaży przyspieszona przez COVID. Nagłe wzrosty sprzedaży w segmentach DIY. Kłopoty z cyklem dostaw. Do tego potrzeba budowania relacji z odbiorcami końcowymi i wsparcie sprzedaży produktów online, często bez wcześniejszych zaawansowanych działań digitalowych. 

We współpracy z marką Selena (Tytan, Quilosa) połączyliśmy synergiczne działania marketingu online, żeby nie tylko zbudować od podstaw obecność w digitalu, ale też zrealizować strategię customer engagement wokół marki.

 


Selena to
globalny lider i dystrybutor produktów chemii budowlanej. Obecnie zatrudnia ok. 2000 pracowników na całym świecie. W skład Grupy wchodzi 34 spółek w 19 krajach. Zakłady produkcyjne Seleny zlokalizowane są w Polsce, Korei Południowej, Chinach, Rumunii, Turcji, Kazachstanie, Hiszpanii i we Włoszech.

 


P
ortfolio Grupy Selena obejmuje topowe marki budowlane. Działania Whites skupiały się na dwóch z nich - Tytan Professional i Quilosa.

Wyzwania marki

  • W które działania digitalowe zainwestować, aby przyniosły zakładane efekty?
  • Jak prowadzić komunikację profesjonalnie, prosprzedażowo, angażująco?

Grupa docelowa

Profesjonalni użytkownicy produktów marki Tytan - wykonawcy budowlani, kierownicy budów, właściciele firm budowlanych – wykonujący zarówno prace ogólnobudowlane, jak i specjalistyczne na obiektach mieszkaniowych i niemieszkaniowych (budynki komercyjne).

fastpro-tytan-selena-socialmedia-08fastpro-tytan-selena-socialmedia-07


Cele

  • Wzrost świadomości marki u końcowych odbiorców produktów Selena (Tytan i Quilosa).
  • Zaangażowanie grupy docelowej we wszystkich kanałach dotarcia kampanii.
  • Pozyskiwanie nowych kontaktów do bazy danych klienta i utrzymanie już istniejących.
  • Pozyskanie wniosków i insightów do dalszych kampanii - klient nie miał informacji zwrotnych od konsumentów, bo sprzedaż prowadzi poprzez dystrybutorów i hurtowników.
  • Wsparcie sprzedaży, w tym offline.wsparcie sprzedaży, w tym offline.

Strategia digitalowa. Fundamenty customer engagement w digitalu

image5-2Kluczowym punktem strategii była koncepcja FAST&PRO CHALLENGE, czyli szereg aktywacji oparty na zaprojektowanej i zbudowanej od zera platformie contentowej. Wzmocniliśmy ją działaniami content marketingowymi i social media marketingowymi.*

 

Realizacja strategii. Budujemy działania digitalowe

01. Platforma contentowa w 8 wersjach językowych

Element, wokół którego budowaliśmy pozostałe działania online’owe m.in. konkursy, quizy i inne aktywizacje. Platforma obsługuje zbieranie i przetwarzanie danych o użytkownikach oraz funkcjonalności customer engagament m.in: 

  • proces rejestracji użytkownika
  • profil użytkownika
  • proces zostawiania opinii o produktach
  • strony angażujących treści edukacyjnych i produktowych
  • strony treści dostępne po rejestracji i zalogowaniu
  • wdrożenie systemu grywalizacji: użytkownik zdobywa punkty za wykonane na stronie akcje

Koncepcja, key visual (Whites).

Design, UX, UI & development (Goodc). 

 

HubSpot Video

 

02. Content marketing konkursowy i produktowy ze strategicznym SEO


Stworzyliśmy plan contentu w połączeniu z wieloetapową strategią SEO, które wsparły działania customer engagement FAST&PRO Challenge oraz komunikację produktów FAST&PRO

Plan i content grafy zgodne z zaleceniami SEO do artykułów, dla wzmocnienia efektywności działań.

➕ 36 artykułów pisanych i redagowanych po angielsku (master file), tłumaczonych i opublikowanych przez lokalne agencje. 

3 (2)

03. Strategia komunikacji marki Tytan FAST&PRO w social mediach

Zaplanowaliśmy i prowadziliśmy działania social media oraz pliki master w języku angielskim (animacje, grafiki, teksty) do adaptacji dla agencji lokalnych na 8 rynkach

9 miesięcy komunikacji social media prowadzonych jako agencja wiodąca.

3 filary komunikacji SoMe.

Edukacja na temat produktów
Rozrywka
Konkurs FAST&PRO Challenge

6 koncepcji konkursów w social mediach.

selena-tytan-fast-pro-socialmedia

 

social

04. Wdrożenie i obsługa pełnej analityki działań

Konfiguracja konwersji i analityki Google Analytics.

Automatyczne raportowanie kampanii.

05. Partnerstwo kreatywne

Realizacja key visual komunikacji we wszystkich punktach styku (platforma contentowa, content social media) spójny z brandingiem klienta.

Realizacja sesji zdjęciowej z brand hero marki. 

06. Wdrożenie strategii customer engagement

  • quizy wiedzy przygotowane dla odbiorców produktów

  • konkursy aktywizujące

  • artykuły wiedzowe (tips&tricks)

  • system grywalizacja - punkty za wykonane na stronie akcje (np. rozwiązanie quizu lub zostawienie opinii)

  • specjalistyczny ebook do pobrania ze strony

  • webinar dla ekspertów


Działania w liczbach

  • 8 wersji językowych microsite’u (platforma contentowa)
  • Ponad 50 mockupów UX/UI
  • 9 miesięcy komunikacji w social mediach prowadzonych jako agencja wiodąca
  • 6 koncepcji konkursów w social mediach
  • 10 quizów konkursowych
  • 36 artykułów pisanych i redagowanych po angielsku (master file), ale tłumaczonych i opublikowanych przez lokalne agencje

Rezultaty

Strategia digitalowa i pełna realizacja spełniła założony cel - zwiększyła customer engagement wokół marki i produktów Tytan FAST&PRO.

Po 6 miesiącach działań digitalowych: 

    • Blisko 70 000 użytkowników platformy contentowej 
    • Ponad 2000 zarejestrowanych użytkowników
  • 3287 opinii o marce i produktach Tytan (Quilosa) na platformie konkursowej. 

Jednym z najbardziej wartościowych efektów jest uzyskanie feedbacku od końcowych odbiorców, a dzięki temu insightów i cennych informacji na temat grupy docelowej i ich podejścia do marki i produktów, które dają duży potencjał do dalszych działań digitalowych.

image3-2

Dodatkowe wyzwania dla agencji

  • ograniczone działania w digitalu - wprowadzenie marki bez wcześniejszych działań digital marketingowych
  • działania na 8 rynków europejskich
    • różnice w brandingu produktów między krajami 
    • różny poziom digitalizacji użytkowników na rynkach
    • publikacja treści wydłużona z powodu dodatkowego czasu oczekiwania na tłumaczenia 
  • specyfika klienta korporacyjnego
    • rozbudowana struktura
    • niektóre rynki mają własne zespoły marketingowe
  • różnice językowe i kulturowe
  • logistyka konkursów inna dla każdego kraju

 

Potrzebujesz partnera w cyfrowej rzeczywistości?

Marcin Kubik

Marcin Kubik

Head of Client Service