Powrót
Marketing

Maciej Woźniak: Wnioski branżowe po SEO & Content Camp 2022

Maciej Woźniak, Whites CEO

Na zaproszenie WhitePress miałem przyjemność uczestniczyć w konferencji SEO & Content Camp 2022. To trzy dni w pięknej górskiej scenerii z czternastoma praktykami SEO i content marketingu, twarde dane i case studies ekspertów branży. Na scenie wystąpili m.in. Damian Sałkowski, CEO Senuto, Milena Majchrzak, współtwórczyni SemStorm. To świetnie spędzony czas, a jednocześnie doskonały barometr branży.

Po raz pierwszy prezentowałem przed tak licznym gronem autorskie rozwiązania Data Science Whites, które wykorzystujemy w analizach i kampaniach dla klientów. 

 

Co o branży mówi SEO & Content Camp 2022?

  • Branża się sprofesjonalizowała - spokojnie, nadal było imprezowo i wesoło, jednak w rozmowach o biznesie pojawiało się dużo więcej refleksji i profesjonalizmu.
  • Skokowy wzrost otwartości - 10 lat temu każdy zgrywał magika SEO, skrywając swoje sposoby na TOP pozycje w searchu. Dziś większość osób rozumie, że wymiana wiedzy daje korzyści wszystkim zainteresowanym.
  • Data Science i AI w SEO to już nie jakieś futurystyczne prognozy, a element teraźniejszości. Jak zwykle „Przyszłość jest teraz, tylko nierówno rozłożona”, więc część specjalistów preferuje tradycyjne strategie.
  • Rola narzędzi w SEO i contencie - zmiany algorytmu sprawiają, że coraz większą wartość w pracy SEOwca mają wszelkiego rodzaju narzędzia, a ich rozwój jest bardzo dynamiczny. Szczególnie cieszy, że doczekaliśmy się rodzimych rozwiązań, które trzymają poziom światowy. Część z nich stanie się wkrótce naszym towarem eksportowym. 

3 subiektywnie najciekawsze prezentacje SEO & Content Camp

*Kolejność przypadkowa:
 
  1. „Sztuka Radzenia sobie z danymi”

    Damian Sałkowski dzielnie ewangelizuje rynek, pokazując zmiany jakie czekają zawód specjalisty SEO, odczarowując co to znaczy data-driven i data-science.
  2. „Agencja SEO to nie tylko klienci - o monetyzacji kompetencji w zakresie SEO”

    Kamil Rybicki zaimponował mi niespotykaną w branży SEO otwartością i transparentnością - otworzył drzwi od kuchni i pokazał jak można zarabiać na SEO. Konkretnie i na liczbach.
  3. „Jak wykorzystać sztuczną inteligencję do wspierania działań contentowych”

    Milena Majchrzak z SemStorm pokazała możliwości algorytmu sztucznej inteligencji GPT-3 w generowaniu treści. Prezentacja prosta w formie, ale bardzo sugestywna i pobudzająca wyobraźnie. Mój osobisty faworyt

    SzczyrkDzień3 (8 of 60)-jpg


    Chciał_abyś porozmawiać o wnioskach z konferencji?
    Szukasz wsparcia w efektywnym inwestowaniu w SEO i Content?
    Potrzebujesz eksperta od budowania strategii digitalowych?

    Napisz śmiało do mnie na maila: maciej@agencjawhites.pl lub przez Linkedin: https://www.linkedin.com/in/wozniakmaciej/ 

    Social media_New hire (1)

    Maciej Woźniak, założyciel Whites

    Strateg digital marketingu z 15-letnim doświadczeniem, założyciel ponad 100-osobowej agencji marketingowej, specjalizującej się m.in realizacji zaawansowanych projektów SEO.

 

Maciej Woźniak, Whites CEO

form-newsletter-bg

Dołącz do Digital Insiders Network! Zapisz się na powiadomienia o wydarzeniach w Whites