Powrót
Marketing

Kolejny rok wzrostów ruchu organicznego wśród klientów Whites

WHITES

 

Przygotowywanie corocznego raportu podsumowującego działania SEO dla naszych klientów staje się powoli tradycją - w tym roku sporządziliśmy go po raz trzeci.

Zarówno ubiegłoroczne badanie, jak i to sprzed dwóch lat pokazuje wzrosty powyżej rynku.

W ubiegłych latach na stronach naszych klientów zarejestrowaliśmy średni wzrost ruchu organicznego odpowiednio: w 2016 roku na poziomie 61%, natomiast w 2017 - 63%. Dwa lata temu 80% klientów odnotowało wzrost ruchu, natomiast rok temu wzrost dotyczył 91% klientów.

Jakie efekty uzyskaliśmy w tym roku?

Tegoroczne podsumowanie przyniosło naszym klientom kolejne wzrosty. Możemy się pochwalić następującymi wynikami:

  • ruch organiczny na stronach naszych klientów wzrósł średnio o 105% w stosunku do poprzedniego roku (mediana 31%),
  • uzyskaliśmy dzięki temu ponad 12 milionów dodatkowych sesji w miesiącu,
  • wzrosty osiągnęliśmy na 84% serwisów, które obsługujemy dla naszych klientów.

Jakie były czynniki sukcesu w mijającym roku?

I. Autorska metoda Whites w zakresie tworzenia treści eksperckich
Algorytmy Google coraz częściej doceniają jakościowy i kompleksowy content. W 2018 bardzo rozwinęliśmy naszą wewnętrzną platformę, która w efektywny sposób łączy specjalistów SEO, ekspertów branżowych, redaktorów i korektorów. Dzięki temu jesteśmy w stanie tworzyć nawet 3 tysiące tekstów miesięcznie, które są doceniane przez wyszukiwarkę i generują miliony wizyt miesięcznie.

II. Jeszcze bliższa współpraca z klientami
Minęły czasy, gdy pozycjonowanie odbywało się w oderwaniu od innych działań marketingowych czy procesów zachodzących w firmie. Z wieloma klientami współdzielimy kanały Slack, gdzie odbywa się codzienna komunikacja, a my czujemy, że lepiej rozumiemy specyfikę biznesu i możemy odpowiadać dopasowaną strategią SEO.

Dlaczego niektóre z serwisów nie zanotowały wzrostów?

Pragniemy by wszyscy nasi klienci realizowali swoje cele i wzrosty widoczności. Dla przejrzystości badania przyjęliśmy listopad jako miesiąc do porównania ruchu. Każda branża i klient mają specyfikę. Powody, dla których serwisy nie zanotowały wzrostów to:

  • zmiany w zainteresowaniu ofertą klienta - zdarzają się przypadki, że mimo poprawy pozycji na słowa kluczowe ruch generowany z tych fraz jest niższy niż rok temu,
  • spadek zapytań brandowych - ruch i pozycje na frazy komercyjne rosną, jednak spada zainteresowanie zapytań o markę klienta, co sprawia, że łączny ruch jest niższy niż w poprzednim roku,
  • rozpoczęcie współpracy po intensywnych spadkach - często klient decyduje się na zmianę agencji SEO, gdy nastąpiły znaczące spadki widoczności. Mimo wzrostów nie udało nam się jeszcze odzyskać całości zeszłorocznego poziomu.

 

Jak przeprowadziliśmy badanie?

Badanie zostało przeprowadzone na 49 serwisach serwisach, z którymi współpracujemy minimum 3 miesiące, przy czym przynajmniej część naszych rekomendacji została wdrożona. Porównywaliśmy wyniki z listopada 2018 w stosunku do listopada 2017. Braliśmy pod uwagę tylko te z serwisów, w których można było zrobić porównanie Y/Y (w listopadzie miały ruch).

WHITES

form-newsletter-bg

Dołącz do Digital Insiders Network! Zapisz się na powiadomienia o wydarzeniach w Whites