Blog

Upskilling session Whites – napakowane wiedzą szkolenia dla klientów z najnowszych trendów i zmian w social media

Autor: WHITES | Feb 8, 2022 11:06:53 AM

Od skutecznych działań social commerce, przez taktyki wchodzenia na nowe platformy SoMe, po aktualne funkcjonalności Instagrama. Upskilling sessions, prowadzone przez naszych specjalistów social media, dotyczą tematów i obszarów z dużym potencjałem dla marek. To szkolenia dla marketingowców z social media marketingu po stronie klientów – zarówno tych obsługiwanych lokalnie, jak i międzynarodowo. Odkrywamy przed wami tematy wybranych sesji – zapraszamy.

Czym dokładnie jest Upskilling session?

Sesje upskillingowe to regularny format współpracy z naszymi klientami, czyli szkolenia z social media marketingu, w ramach którego śledzimy najnowsze trendy i szukamy nowych możliwości rozwoju w obszarze social media. Ponieważ uczestnicy pochodzą z różnych części świata, większość sesji odbywa się w 100% online. Skupiamy się na twardych danych i praktycznych, aktualnych przykładach z rynku. Zależy nam na interakcji i zaciekawieniu uczestników. Dlatego sesje pełne są Q&A, warsztatów, quizów czy zażartych dyskusji.

Upskilling sessions to nie tylko aktualne informacje z zakresu social media. Sesje przekładają się na lepsze zrozumienie na poziomie merytorycznym, ułatwiają współpracę i, co najważniejsze, zacieśniają relację między agencją a klientem.

„We had many great upskilling sessions by Whites, covering relevant and trending topics in Social Media Marketing. The upskillings are always well organized and full of interesting content with real life examples. Those sessions by Whites bring additional value and help to further develop digital marketing knowledge in our community."

Kristina Golovkina
Senior Digital Specialist CEE
Henkel CEE

Wiedza ekspercka, trendy, use case’y. 3 przykładowe sesje z naszymi klientami

Upskilling to przekrój różnorodnych tematów, dostosowany do potrzeb marki. Ponieważ każda branża ma inne social mediowe możliwości i trendy, pozostajemy na bieżąco i dzielimy się przydatną, praktyczną wiedzą. Jesteśmy również otwarci na dialog i potrzeby uczestników. Oto kilka przykładów sesji, które przeprowadziliśmy.

1.  Nowe, angażujące formaty. Instagram jako platforma wideo

Wideo nie jest już traktowane jako dodatek do komunikacji, tylko postrzegane jako format z wielkim potencjałem. Dlatego postanowiliśmy pokazać, jak wykorzystać jego przewagę w jednej z najczęściej używanych aplikacji społecznościowej. Instagram z 1,21 miliardem użytkowników liczbowo (wciąż) wyprzedza TikToka (ok. 689 milionów użytkowników) i Snapchata (ok. 498 milionów użytkowników).

  • Jakie są nowe funkcje wideo IG i przykłady rynkowe, z których można czerpać inspiracje? 
  • Jakie są dos i don’ts dotyczące wideo na IG? 
  • Jak mierzyć efektywność Instagram Stories?

Na te pytania odpowiedzieliśmy podczas upskilling session ze szwedzką marką kosmetyczną Barnängen. 

2. Siła sprzedaży social media. Social commerce

Social commerce to proces sprzedaży produktów bezpośrednio w mediach społecznościowych. Całe doświadczenie zakupowe – od odkrywania produktu i zbierania informacji, po proces płatności (Instagram udostępnia tę funkcję jedynie dla użytkowników w Stanach Zjednoczonych) – odbywa się bezpośrednio na platformie mediów społecznościowych. Skraca to customer journey, przekłada się na szybsze i wygodniejsze zakupy połączone z prezentacją produktów w szerszym, społecznym i bardziej inspirującym kontekście. Najbardziej zaawansowane kanały social commerce to Instagram, Pinterest i Facebook.                                                      

  • Jak zaimplementować social commerce do strategii marketingowej? 
  • Jakie są dobre i złe praktyki social commerce? 
  • Jakie są możliwości i ograniczenia Facebooka i Instagrama jako platform społecznościowych? 

Podczas Upskilling session z globalną marką FMCG Henkel podzieliliśmy się spostrzeżeniami naszych ekspertów od mediów społecznościowych.

3. Jak zaistnieć na dodatkowym kanale SoMe? Pinterest kontra Instagram

Rozszerzenie obecności na dodatkowe, nowe dla marki platformy społecznościowe umożliwia dotarcie i interakcje z nowymi społecznościami oraz odkrywanie nowych sposobów dzielenia się przesłaniem marki. Poszerza możliwości storytellingowe oraz testowania i uczenia się, co naszym odbiorcom najbardziej odpowiada.

  • Jakie platformy powinny obserwować marki i w których powinny już być obecne?
  • Jak tworzyć różne formaty, żeby były warte obejrzenia? 
  • Jak się komunikować, aby osiągnąć założone cele na platformie? 

Podczas upskilling session zagłębiliśmy się w różne taktyki i sposoby wygrywania na nowych platformach oraz odkrywaliśmy niektóre formaty, takie jak Reels na Instagramie, czy IGTV.

Dlaczego marki muszą być na bieżąco z mediami społecznościowymi?

Najnowsze dane pokazują, że 4,95 miliarda ludzi na całym świecie korzystało z internetu w styczniu 2022 roku. Odpowiada to 62,5% całkowitej populacji świata (Global Digital Overview January 2022, Hootsuite & We Are Social).

Wykorzystanie mediów społecznościowych również rośnie – w styczniu 2022 roku korzystało z nich aż 4,62 miliarda użytkowników. To równowartość 58,4 procent wszystkich ludzi na Ziemi.

Liczba użytkowników mediów społecznościowych wzrosła o 10,1 procent w ciągu ostatnich 12 miesięcy.

Niezależnie od tego, czy jesteś menedżerem, czy specjalistą ds. marketingu lub mediów społecznościowych, strategiczne wykorzystanie siły social mediów pozwoli Ci dotrzeć do odpowiednich ludzi i osiągnąć założone cele marketingowe. Przyciągnij nowych klientów lub wzmocnij lojalność tych, którzy znają już Twoją markę. Wejdź w dialog z odbiorcami marki, inspiruj i zwiększ sprzedaż. 

Bądź na bieżąco i poznawaj nowe trendy, funkcje oraz możliwości w social media marketingu. Dowiedz się więcej o upskilling session.