Blog

Google moja firma - czyli lokalne SEO dla każdego - WHITES

Autor: WHITES | Feb 15, 2017 2:41:00 PM
 

Prowadząc biznes o charakterze lokalnym lub posiadając biznes z siecią lokalnych placówek warto skorzystać z usługi Google Moja Firma.

Dzięki temu narzędziu bardzo łatwo i szybko możemy dotrzeć z produktami lub usługą do potencjalnych klientów w naszej okolicy. W wielu przypadkach usługa Google Moja Firma jest najważniejszym elementem promocji biznesu w internecie, ponieważ prawie zawsze wizytówka firmy pojawia się w wyszukiwarce jako pierwsza nad innymi wynikami organicznymi.

Czym jest usługa Google Moja Firma?

Google Moja Firma to bezpłatne i łatwe w obsłudze narzędzie do zarządzania wizerunkiem firm, marek, artystów i organizacji w Google, w tym w wyszukiwarce i w Mapach. Jeśli zweryfikujesz informacje o swojej firmie i będziesz je na bieżąco aktualizować, ułatwisz klientom jej znalezienie, a jednocześnie im o sobie opowiesz.

Jakie elementy strony należy zoptymalizować aby osiągnąć wysokie pozycje w wynikach lokalnych?

Optymalizacja onsite stron internetowych ma bardzo duży wpływ na ruch witryny internetowej w wynikach organicznych Google. Tak samo dobrze zoptymalizowana wizytówka Google Moja Firma połączona z witryną internetową ma wpływ na wysokie pozycje i ruch z wyników map. Podczas optymalizacji strony pod wyniki lokalne należy zwrócić uwagę na 3 najważniejsze elementy:

  1. Optymalizacja wizytówki Google Moja Firma
  2. Optymalizacja strony internetowej związanej z adresem firmy
  3. Posiadanie odnośników z lokalnych stron internetowych

Jak zoptymalizować wizytówkę Google Moja Firma?

1. Nazwa firmy

Jako nazwę firmy podajemy tą którą posługujemy się na co dzień. W przypadku działalności jednoosobowej zamiast wpisywać “Jan Nowak Giętorurka” lepiej wpisać: “Usługi hydrauliczne – Giętorurka”. Jeśli nasza firma jest spółką, nie dodajemy do jej nazwy końcówek typu sp. z o.o. czy s.c. Dzięki takim zabiegom automatycznie podpowiadamy potencjalnemu klientowi oraz Google jakie usługi świadczymy. Pamiętaj, że każda wizytówka Google Moja Firma jak i jej późniejsze modyfikacje są moderowane przez pracownika Google. Wizytówki, w których będziemy dopuszczać się technik, potocznie nazywanych spamerskimi, nie będą zatwierdzone przez pracownika Google. Zatem wpisując nazwę swojej firmy pamiętajmy, żeby nie “upychać” niepotrzebnych słów kluczowych i nie stosować praktyk spamerskich w jej nazwie.

2. Kategoria

Na mapach Google każda grupa kategorii ma swój wzór “pinezki”. Na poniższej grafice widać oddzielne oznaczenia dla restauracji, sklepów, ośrodków kultury czy punktów widokowych.

Opisując swoją firmę, warto wybrać kategorię, która jest najbliższa prowadzonej przez nas działalności. Dokładny wybór nazwy kategorii gwarantuje poprawne wyświetlenie wizytówki w wynikach organicznych oraz prawidłowe oznaczenie punktu na mapach Google.

Google w wizytówce umożliwia nam wstawienie kilku rodzajów zdjęć:

  • zdjęcie na okładkę (tło)
  • zdjęcie profilu
  • logo firmy
  • wewnątrz firmy
  • z zewnątrz
  • przy pracy
  • zespół
  • identyfikacja wizualna
  • pokoje
  • zdjęcia produktów

W zależności od rodzaju naszej działalności warto zadbać o jak największą ilość zdjęć, wykonanych w dobrej jakości. Lokal gastronomiczny lepiej prezentuje się na mapach Google gdy dodamy zdjęcia wnętrz i menu. A w przypadku lokali usytuowanych w głębi ulic bądź ciągach handlowych pokazanie zdjęcia z zewnątrz firmy może pomóc w znalezieniu lokalu. Więcej o rodzaju zdjęć przeczytasz w supporcie Google.

4. Dane teleadresowe

W danych firmowych możemy podać :

  • adres firmy
  • telefon kontaktowy
  • adres strony internetowej
  • godziny pracy naszego punktu

Prawidłowe uzupełnienie danych adresowych firmy,  ułatwi potencjalnemu klientowi kontakt z nami. Wizytówka szczególnie dobrze sprawdza się w przypadku klientów korzystających z wyszukiwarki w wersji mobilnej, ponieważ tak jak widać na grafice poniżej, jednym kliknięciem może przejść on do :

  • nawigacji
  • wybrać numer telefonu
  • przejść do strony internetowej

Użytkownicy Google, bardzo często poszukują lokalnych marek i usług. Dlatego też, niezależnie od wielkości społeczności, w której prowadzimy naszą firmę istotne jest trwałe budowanie świadomości marki i jej widoczności w internecie.