Blog

Apteline – Dlaczego bardzo cieszy mnie ten klient - WHITES

Autor: WHITES | Jul 12, 2017 1:48:00 PM
 

Apteline to platforma typu “zamów i odbierz”. Umożliwia zamówienie online leków, kosmetyków, suplementów diety i ich odbiór w dowolnej lokalizacji – w mojej lokalnej aptece albo takiej, którą akurat mam po drodze, np. z pracy do domu.

To właśnie dla mnie największa zaleta tego serwisu – dzięki niemu nie muszę sprawdzać w kilku miejscach, czy produkt, którego potrzebuję, jest aktualnie dostępny. Wystarczy, że sprawdzę to online. Dodatkowo – zawsze mogę skonsultować się z farmaceutą dostępnym na czacie.

W tej chwili jako agencja obsługujemy Apteline we wszystkich obszarach kompetencyjnych, które oferujemy. Zarówno dla nas, jak i dla Klienta takie holistyczne podejście przynosi wiele korzyści. Możemy w łatwy sposób dzielić się wnioskami z poszczególnych obszarów, szybko weryfikować strategiczne założenia, wdrażać nowe rozwiązania i wzmacniać jeden obszar drugim.

Na początku było SEO i konsultacje dotyczące budowy serwisu. Od marca 2017 roku natomiast rozpoczęliśmy stałą obsługę w zakresie wsparcia redakcyjnego, link buildingu i komunikacji w projekcie.

Konrad Łęcki, ekspert w obszarze SEO: Koncentrujemy się zarówno na zwiększaniu zasięgu organicznego, jak i poprawianiu konwersyjności tego ruchu. W tym celu wzmacniamy pozycje haseł najbardziej skutecznych sprzedażowo oraz rozwijamy szerokość długiego ogona fraz.

W działaniach performance natomiast, jak podkreśla szef zespołu Krzysztof Konarski, najważniejsze będzie poszukiwanie szans i ustawień kampanii, które dadzą bezpośredni i szybki zwrot z inwestycji, co jest wyzwaniem biorąc pod uwagę konkurencyjny rynek i obostrzenia prawne w reklamowaniu produktów farmaceutycznych.

Ostatnim dołączonym obszarem działań jest ten, którym opiekuję się wewnątrz agencji, a mianowicie media społecznościowe. Zanim przejęliśmy prowadzenie komunikacji – najpierw na Facebooku i  Instagramie, a za chwilę także i w kanałach YouTube i LinkedIn – stworzyliśmy strategię, która szeroko analizowała markę i jej otoczenie rynkowe i ustawiała poszczególne narzędzia w odpowiednim kontekście.

Uważam, że to właśnie ze strategii powinny wychodzić działania komunikacyjne. Pozwala ona nie tylko dobrze ustawić cele i określić kierunki działań, ale także określić punkty i kryteria weryfikacji tak, by spisane założenia nie stały się nigdy barierą. Musi być na tyle elastyczne, by dawać przestrzeń do zmian i rozwoju. Bardzo ważne jest dla wspólnie osiąganych celów, by Klient miał podobne podejście i w przypadku Apteline tak jest. Klient rozumie nie tylko rolę strategii, ale także testów, nauki i weryfikacji.

To, co stanowi dużą wartość z punktu widzenia prowadzonych działań w social media, to również wartościowy, merytoryczny content, który tworzy Apteline. Będziemy starali się jak najskuteczniej wplatać go w strategię komunikacji.

Tak lubimy działać najbardziej – na wszystkich płaszczyznach, na podstawie ustalonej strategii, ale z odpowiednią dozą elastyczności i otwartości na testy.